Sivu 1/1

Statiiniaikakauden tilinpäätös

Lähetetty: 12 Touko 2015 13:47
Kirjoittaja Timo Kuusela
Suomalaisessa mediassa on tapahtumassa muutos?

Tähän asti valtalehdet ovat olleet yksi-ilmeisiä: yleismedia Helsingin Sanomat julkaisee joko kansainvälisinä uutisina leviäviä terveys-klippejä tai Duodecimin referoimia (lue sensuroimia) tutkimusuutisia ilman merkkiäkään ns. tutkivasta journalismista. Itä-Suomen alueella paikalliset valtalehdet valvovat ja agressiivisesti puolustavat paikallisen opinahjon tutkimussaavutuksia. Kaikille on yhteisenä vankka lausunnonantajakunta kellonajasta riippumatta. Tulee mieleen äkkiseltään Hs & Fogelholm tai joku Diabetesliitosta. Kuopiossa taas Uusitupa & Schwab, joista S. uhkaa voimakkaasti U:n (eläkeläinen) johtoasemaa.
Karkein Kuopin ohilyönti oli taannoin prof. (emeritus) Heikki Karppasen niskaan kaadettu laskiämpäri kokeneen tutkijan yrittäessä valistaa kansaa (väärässä läänissä) ja oikein tutkimusten kanssa ja vielä liitteenä tutkimusjohtajan vakuutus siitä, että Heikki oli ymmärtänyt lukemansa. Uusitupa ei enää näe kehitystä kestovärjäytyneiden silmälasien läpi. Tämä koskee suurta osaa Suomen "tukijoita" ja kolesterolimafiaa kokonaisuudessaan.

Miten ihmeessä nyt iltalehti? Statiiniaikakauden tilinpäätös

Kunniottava kumarrus Leino Utriaisen suuntaan ja ainoalle välittävälle ja rehelliselle tutkivalle journalistille Tuula Malinille (kuvanikkarille kans).

Haistan tulevia tapahtumia niin runsaasti, että oli tarve avata uusi otsikko.

Tästä kimmokkeet:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... VjZDY2ZmQ2 JA

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... ZkZmQzMjA0

Re: Statiiniaikakauden tilinpäätös

Lähetetty: 17 Touko 2015 12:08
Kirjoittaja Timo Kuusela
Utriaisen lupaamana täydennyksenä aikaisempaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015051 ... 8_uu.shtml

Videopätkätkin aukenivat. Asiallisia puheenvuoroja esittävät niin Utriainen kuin Fimean Palva.

Tällaisia puheenvuoroja kaipaisi varsinkin julkisissa ravitsemuskeskusteluissa. Nyt niissä korostuvat liikaa tuotantopolitiikan, jatkojalostuksen sekä mainostavan markkinoinnin osuudet. Asiantuntija-epiteetillä esitettyjä (maksettuja?) mainospuheita on liikaa. Tilanne on täysin sama, kuin lääketeollisuuden markkinoinnissa. Yksittäiset onnistuja unohdetaan aktiivisesti. Yksilön kokemuksilla ei katsota olevan merkitystä, vain väestötason tilastot hyväksytään (THL).
Myös se jää piiloon, paljonkon yksilöiden yhteisonnistumisella säästetään terveydenhuoltokuluissa, voitetaan henkilökohtaisessa pärjäämisessä ja lisätään TERVEITÄ elinvuosia.

Vielä odottelen Utriaisen n. 20 sivuista tekstiesitystä (luvassa on).