Uusi aloittelija

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 05 Maalis 2007 18:29

Kiitos mukavasta palautteesta!

Se sopivin jakautuma on v?lill? aika tiukassa hakusessa, monenlaista virityst? olen itsekin kokeillut ennen kuin l?ysin sen itselleni optimaalisen kuvion.

Paitsi, ett? pit?? l?yt?? se itselle sopivin m??r? rasvaa ja prodea, pit?? l?yt?? se kombinaatio ja m??r? hiilareita, joilla psyyke pysyy hilpe?n?. Olen tullut siihen tulokseen, ett? hiilareitten merkitys ihmisen ravinnossa on isoksi osaksi psykologinen :D. Esimerkiksi mulla pit?? melkein aina olla jotakin marjaa tai hedelm?? aterialla mukana, ett? pysyn iloisena.

Vaikka fysiologisesti proteiini pit?? erinomaisesti n?lk?? ja rasvalla on vissi kyll?isyysvaikutus, pelk?n prode+rasva+v?h?hiilarinen kasvis -aterian j?lkeen j??n aina "n?lk?iseksi" (ilmeisesti todellakin psyykkisesti), jotain makeaa hedelm?? pit?? saada, vaikka yksi kuivattu aprikoosi... T?mm?iset pikkujujut kun l?yd?t itsest?si (nyt pit?? tosiaankin uskoa vain itseens? ja omiin tuntemuksiin), niin onnistumisesi on varmempaa!

Jos joskus ehdit lue tuolta sokeririippuvaisuusosiosta mm. Heidin ja mun kirjoitus hiilareitten porttiteoriasta. Se on niiss? p?iv?k?skyiss

*P*

ViestiKirjoittaja *P* » 06 Maalis 2007 9:04

Varpu kirjoitti:. Olen tullut siihen tulokseen, ett? hiilareitten merkitys ihmisen ravinnossa on isoksi osaksi psykologinen :D.

AMEN! Itse olen ihmetellyt, miksi minulla on tarve sy?d? leip??, vaikka gluteenittomat leiv?t eiv?t ole maulla pilattuja, ja olen tullut siihen tulokseen, ett? kyse on psykologisesta jutusta. Koska jos kyse olisi hiilaririippuvuudesta, luulisi suklaan tai puuron ajavan saman asian, mutta ei, leip?? on saatava. Varsinkin aamulla tunnun tarvitsevan pienen leiv?n muun sy?misen lis?ksi, ett? voin olla "psykologisesti kyll?inen".

Sin?ns? en pid? t?t? min??n ongelmana, koska voin kyll? olla ilmankin leip?? jos se on vaikka kotoa loppunut tms. Hassu vaan on ihmisen mieli.

Olivialle viel? tiedoksi ett? min? en varsinaisesti karppaa vaan pikemminkin ihmettelen ihmiskehon toimintaa, joten minun h?pin?ist?ni ei kannata hirve?sti neuvoa ottaa.
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Paluu