Alkuun pääseminen

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Avatar
Varpu
Viestit: 3113
Liittynyt: 18 Elo 2006 6:22
Paikkakunta: Saksa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 09 Helmi 2007 12:37

Kuule, onhan siihen yksinkertainen keino olemassa: sy? enemm?n hiilareita!
On olemassa koulukunta, jonka mukaan pit?? vaan k?rsi? ja antaa kropan tottua ravapolttoiseksi. K?rsimys kest?? v?hint??n kaksi viikkoa, eik? ole sanottua ett? senk??n j?lkeen kova treeni onnistuu. Se on yksil?llist?.

Min? edustan sellaista koulukuntaa, jonka mukaan el?m?ss? on ihan tarpeeksi k?rsimyst? muutenkin, ilman ett? sit? itse tarvitsisi lis?t?. Niinp? sy?n mieluummin niin paljon hiilareita, ett? jaksan treenata, kuin k?rsin.

Sellaiset lajit, jotka tarvitsevat ja kuluttavat runsaasti energiaa, oikeuttavat oman n?kemykseni mukaan suurempiin hiilarim??riin. Ja n?in kyll? opettivat niin Atkins kuin Schwarzbeinkin.

Hiilaritietoinen tankkaus urheilua varten sujuu niin, ett? ennen urheilua sy?t jotakin hiilaria proteiinin kera ja urheilun j?lkeen samoin. Se, kuinka paljon tarvitset hiilareita, riippuu sukupuolestasi, koostasi ja treenin raskaudesta. Mulla sujuu tunnin kahvakuulailu banaanin voimalla, treenin j?lkeen sy?n jukurttia ja heraproteiinia. Sin? saatat tarvita muutakin kuin banaanin.

Kuten sanottu, on koulukunta jonka mukaan pit?? vaan sinnitell?. Mutta en ole koskaan kuullut ihmisest?, joka ketoosissa urheilisi noin paljon viikoittain.

Avatar
Anja
Viestit: 1735
Liittynyt: 17 Elo 2006 22:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 09 Helmi 2007 13:20

Eik?h?n sinun kannata tehd? ihmistestej? itsell?si. Kokeile eri m??ri? ja kuulostele, milt? tuntuu.

Avatar
Anja
Viestit: 1735
Liittynyt: 17 Elo 2006 22:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 09 Helmi 2007 14:00

T?ss? yksi ketju, jossa pohdiskellaan hiilarim??ri? aika monelta kantilta:

http://www.foorumi.info/hiilaritietoise ... .php?t=296

Avatar
Varpu
Viestit: 3113
Liittynyt: 18 Elo 2006 6:22
Paikkakunta: Saksa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 09 Helmi 2007 15:24

Niin, n?? urheilun ja hiilareitten m??r?t on sellanen aihe, josta ollaan yleens? kiihke?sti eri mielt? ;) . Minusta viisainta on kuunnella omaa kroppaa ja tehd? niin kuin itsest? hyv?lt? tuntuu. Tietenkin on hy?dyksi verrata omia kokemuksiaan toisten kokemuksiin, seh?n on yksi syy miksi n?it? ns. vertaistukifoorumeita on olemassa.

Ainoa, mist? olen vakuuttunut, on se, ettei niit? hiilareita tarvitse NIIN paljon kuin on annettu ymm?rt??. Muuten se on kyll? jokaisen oman kokeilun varassa.

Esimerkki ?skeisest? kahvakuulatreenist?ni, joka kesti tunnin: aamulla olin sy?nyt rajuustoa ja siemeni?, ennen treeni? s?in banaanin, treenin aikana tuli hetken heikotus ja s?in kaksi kuivattua aprikoosia, treenin j?lkeen s?in tai join heraproteiini-jukurtti-pirtel?n. T?ll? kuviolla ja n?ill? hiilarim??rill? pystyin omaan parhaimpaani treeniss

Ksantippa
Viestit: 1753
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:02
Paikkakunta: Lieto

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 09 Helmi 2007 22:14

Oman kokemukseni mukaan ketjun aloittaja on ihan oikeilla j?ljill?, mutta nyt tarvitaan pikkuriikkisen malttia. Jos olet Larox sy?nyt ennen hyvin hiilivoittoisesti, niin ensimm?iset pari viikkoa menee kropan kummastellessa uutta asiantilaa. Tietty ne irtokarkit ei tilannetta paranna. Ei auta muu kuin tehd? niit? ihmiskokeita, mit? oletkin tehnyt. Kokeilla ja katsoa, mit? kroppa sanoo ja milt? tuntuu.
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija