Jojottelua(ko)?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Malla

Jojottelua(ko)?

ViestiKirjoittaja Malla » 09 Tammi 2007 18:39

Olen lukenut jojottelun vaaroista, ts. siit? ett? v?hitellen lihasmassa hupenee ja korvautuu rasvalla. Mutta kuinka paljon, noin kiloissa mitattuna, jojottelu on? Eli haen sit? tiputettujen + taas hankittujen kilojen m??r??, mik? vie lihakset.

Itse seilaan 7 kiloa yl?s ja alas. Jossain vaiheessa yl?p??ss? ollessa kykenen ottamaan itse?ni niskasta kiinni ja pudottelemaan pikkuhiljaa. Nyt ollaan taas siell? ??riyl?p??ss? :oops:

H?vi??k?s multa lihakset t?ss? touhussa?

PS
J?rjet?nt?h?n t?m? on. Miks ihminen on niin typer?, ett? lihottaa itsens? jollain aikav?lill? aina uudestaan ja uudestaan... :evil: :evil: Karppaamista en ole ennen kokeillut, tekisik?h?n t?m? nyt lopun tuosta seilaamisesta?

tunturimadam

ViestiKirjoittaja tunturimadam » 09 Tammi 2007 23:40

Jojotteluapa hyvinkin... Min? olen aloittanut jojottelun eka lapsen syntym?n j?lkeen 20 vuotta sitten ja aina olen painoa alas saanut, mutta sitten sit? hyvin nopeasti kaikki ja v?h?n lis??kin on tullut takaisin, eli l?ski? riitt?? vaikka muille jakaa.

Eli tuosta sinun 7 kg:n jojottelusta pikkuhiljaa k?y niin, ett? aina vaan suurempi ja suurempi osa on takaisin tullessa rasvaa ja kohta 7 kg ei riit?k??n, vaan tuleekin 10 kg jne.

Eik? me typeryytt?mme itse?mme lihota, pikkasen persoutta ja v??ri? ruokailutottumuksia varmaankin...

T?m? karppaaminen on oikeesti kivaa. Lapsetkin sanovat, ettei meill? ole aikoihin sy?ty niin hyv?? ruokaa kuin nyt. Parasta t?ss? on se, ett? ei ole n?lk? ja kyll?isyyden tunne tulee oikeasti niin, etten ehdi sy?d? itse?ni ?hkyyn.

Siis suosittelen l?mpim?sti =) (tosin kuherruskuukausi menossa vasta...)
Olen ikuinen jojottaja. Kerran aloitin Antti Heikkilän opeilla ja laihduin 7 kg, sitten palasin entiseen ruokavalioon ja siinä sitä taas oltiin... Nyt siis uusi aloittaja taas =) tavoitteena näin alkajaisiksi 10 kg pudotus.

Varpu
Viesti:

Re: Jojottelua(ko)?

ViestiKirjoittaja Varpu » 10 Tammi 2007 9:48

Malla kirjoitti:Olen lukenut jojottelun vaaroista, ts. siit? ett? v?hitellen lihasmassa hupenee ja korvautuu rasvalla. Mutta kuinka paljon, noin kiloissa mitattuna, jojottelu on? Eli haen sit? tiputettujen + taas hankittujen kilojen m??r??, mik? vie lihakset.

Itse seilaan 7 kiloa yl?s ja alas. Jossain vaiheessa yl?p??ss? ollessa kykenen ottamaan itse?ni niskasta kiinni ja pudottelemaan pikkuhiljaa. Nyt ollaan taas siell? ??riyl?p??ss? :oops:

H?vi??k?s multa lihakset t?ss? touhussa?

En ole koskaan n?hnyt tutkimusta "kipurajasta", jossa lihakset jojottelun vuoksi h?vi?v?t :D . Mutta v?h?rasvaisella- ja -proteiinisella ruokavaliolla laihdutettaessa h?vi?? v?ist?m?tt? my?s lihasmassaa, ihmisest? (ruokavaliosta ja liikunnasta ja perim?st?) riippuen paljonkin.

Karppiruokavalio laihduttaa tutkitusti lihasmassaa s??st?en. Kun viel? yhdist?t el?m?ntaparemonttiin liikunnan, saat koko potin. Juuri siksi t?m?n ruokavalion etuja on, ett? kroppa kiinteytyy, jopa silloinkin/ niin? aikoina kun painonpudotusta ei tapahdu.

Malla

ViestiKirjoittaja Malla » 10 Tammi 2007 13:44

Heh, tuo kysymys oli hiukka provomieless? kirjoitettu. Anteeksi, omituinen huumorintajuni :oops: Meill?h?n on jokaisella oma painotarinamme. Minulla tiivistetysti t?m?: lapsena olin py?re?hk?, k?rsin siit? ja minua kiusattiin. Teini-i?ss? laihdutin itseni twiggym?iseksi (Twiggy oli 60-70-lukujen vaihteen anorektikko-supermalli). Kuukautiset j?iv?t pois mutta tuo vaihe kesti onneksi vain muutaman kuukauden. Painoin 52 kg /172 cm. Eli aika v?h?n.

Sittemmin painoni vakiintui 56-60 kiloon, ylenpalttiset raskauskilot h?ipyiv?t kummallakin kerralla itsest??n, puolessa vuodessa tai vuodessa. Aikuispainoni vakiintui 60 kilon tuntumaan.

Nyt vaihdevuosi-i?ss? hyv?lt? painolta tuntuu tuo 65 kg, ei liian v?h?n muttei liikaakaan. 73 kg on ollut se kipuraja, mik? panee kuriin sy?miset. Toivon, ett? t?st? mukavalta tuntuvasta v?h?hiilarisesta tulisi loppuel?m?n tapa.

Onneksi olen harrastanut punttitreenej?. Eiku kadonneen vy?t?r?n ja kadonneiden lihasten mets?stykseen :mrgreen: :mrgreen:

Paluu