Uudenvuoden lupaus vaiko kirous

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

*P*

Re: Uudenvuoden lupaus vaiko kirous

ViestiKirjoittaja *P* » 11 Tammi 2007 10:44

Min? en ole mik??n asiantuntija, mutta neuvoisin, ett? ei kannata sy?d? mit??n, mik? ei ole hyv??. Ei pid? kiusata kivaa tytt??. Toki uusia makuja voi kokeilla, useampaankin kertaan, koska moni maku muuttuu hyv?ksi kun "harjoittelee", mutta makusteluannokset ovat pieni? (ihan kuten pikkuvauvoillakin).

Oletan siis, ett? jokaisen "hyv?? ruokaa" -listalta l?ytyy aika paljonkin terveellisi? aineita. Ihmeesti my?s, kun ei pakota itse??n mihink??n, alkaa tuntea kiinnostusta uusia makuja kohtaan. Itse olen ollut sellainen "y?kpahaa" -lapsi, eik? tuota vaivaa todellakaan parannettu koulun ja kodin pakkosy?d? -mentaliteetilla. Nyt, kun olen asunut vuosia omillani ja minun ei ole tarvinnut sy?d? mit??n, mist? en pid?, olen alkanut tuntea kiinnostusta entisi? inhokkiruokia kohtaan. Olen jopa alkanut harkita, ett? kokeilisin kokata maksaa. ;)

Sitten viel?, jos suinkin mahdollista, ei kannata ajatella ruoan hintaa. Vaan ostaa sit?, mik? on hyv??, terveellist? ja laadukasta. Ik?v? kyll? sellainen on sitten yleens? kalliimpaa kuin tarjousranskalaiset ja HK:n sininen. Itse olen opiskeluaikojen kituuttamisen j?lkeen alkanut vihdoin p??st? eroon siit? hinnan tuijottelusta, ja voi veljet, miten nautinnollista ruokakaupassa k?yminen nyky??n on. Varsinkin kun k?sitykseni terveellisest? ruoasta on muuttunut melko paljon.
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola

"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 11 Tammi 2007 10:50

Olen *P*:n kanssa samaa mielt?. Miksi kiusata itse??n sellaisella, mist? ei pid?, kun vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Ei ole pakko sy?d?, vaikka kuinka olisi terveellist?.
Voithan *p* kokeilla sit? maksaa vaikkapa laittamalla sit? hiukan lihapataan sekaan.

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 11 Tammi 2007 11:26

T?m? on suorastaan uskomatonta telepatiaa ::loel:: ! Juuri aamuvarhaisella k??nsin tonne mediaosastolle saksalaisesta apteekkilehdest? l?yt?m??ni l??k?rin kolumnia, jossa t?m? asiantuntija varoitti pakottamasta ruokavaliota mihink??n sellaiseen muottiin, mik? ei luontaisesti istu. H?n kehotti ihmisi? valitsemaan terveellisist? vaihtoehdoista ne, mitk? eniten tuottivat nautintoa. Sill? tavoin "ruoka sulaa suussa, ihminen sy? rauhallisesti ja nauttien, eik? ahmi liikaa".

Kaikkea muutakin kivaa se juttu sis?lsi, mutta kuinka ollakaan viestini katosi bittiavaruuteen j?lki? j?tt?m?tt?... Ilmeisesti on olemassa jokin aikarajoitus, kuinka kauan saa viesti??n rustata :-P .

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 11 Tammi 2007 11:43

Varpu kirjoitti:Kaikkea muutakin kivaa se juttu sis?lsi, mutta kuinka ollakaan viestini katosi bittiavaruuteen j?lki? j?tt?m?tt?... Ilmeisesti on olemassa jokin aikarajoitus, kuinka kauan saa viesti??n rustata :-P .

Taitaa olla. Olen kantap??n kautta oppinut, ett? pitk? viesti kannattaa kirjoittaa ensin omalle koneelle ja sitten, kun se valmis siirt?? keskusteluun. Min?kin olen hukannut viestej?, mutta en en?

Paluu