Lisäravinteet /vitamiinit .....

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

vaahtokarkki

Lisäravinteet /vitamiinit .....

ViestiKirjoittaja vaahtokarkki » 27 Kesä 2013 19:59

Mitä lisäravinteita suosittelette kalaton / manteliton ruokavalioon pakotetulle?

Käytän d3 vitamiinia, s+sinkki, magnesium ja nyt ostin myös karnosin ja berberiinin.
Kävin yksityisellä rav.terapeutilla ja olen niin pettynyt. Puuttui rasvoihin, mutta en saanut vastausta miten paljon sokeristuvaa voi syödä...en varsinaisesti edes saanut ohjetta mitä syödä jne, kolesteroliesitteen sain mukaan 130e : lla - älkää naurako ! :evil:

Tykkäisin marjoista, etenkin mansikoista, mutta finelli kertoo että niissähän on hirveesti sokrua....

Olen ihan aloittelija , sokeritasitustestissä yllärinä 5,3 / 8.7/9.6/9.6 eli kahden tunnin arvo jää korkealle. Olen opetellut juuri puputtamaan ruokaa ja proteiinia 5-6 kertaa päivässä pieniä annoksia, ja nyt maalaisjäkeni kertoo että jos 2 tunnin arvo jää koholle niin -mullahan on sokeri kokoajan koholla !!!!
Kaiketi otan yhteyttä kunnalliseen terveydenhuoltoon seurannan osalta, mutta haluan niin panostaa lääkkeettömään hoitoon : ravintoon ja liikuntaan.

Pohjanperän pappa

Re: Lisäravinteet /vitamiinit .....

ViestiKirjoittaja Pohjanperän pappa » 28 Kesä 2013 21:02

Eihän ruokaa pidä puputtaa jatkuvasti!

Kolme ateriaa päivässä ilman välipaloja!

lääkkeetön

ViestiKirjoittaja lääkkeetön » 29 Kesä 2013 11:26

Aivan samoin kävi minullekin. ohjeeksi annettiin syödä usein pieniä aterioita,mutta tein saman johtopäätöksen kuin sinäkin. verensokeri olisi koko ajan korkealla jos syö jatkuvasti. Minulle sopiva väli on n.5 tuntia. Niin sinulla kuin minullakin aterian jälkeiset arvot on se ongelma, luulisin että se on kuitenkin helpoin korjata juuri vhh:lla ja sopivalla ateriavälillä.