Lisäravinteet /vitamiinit .....

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

vaahtokarkki

Lisäravinteet /vitamiinit .....

ViestiKirjoittaja vaahtokarkki » 27 Kesä 2013 19:59

Mitä lisäravinteita suosittelette kalaton / manteliton ruokavalioon pakotetulle?

Käytän d3 vitamiinia, s+sinkki, magnesium ja nyt ostin myös karnosin ja berberiinin.
Kävin yksityisellä rav.terapeutilla ja olen niin pettynyt. Puuttui rasvoihin, mutta en saanut vastausta miten paljon sokeristuvaa voi syödä...en varsinaisesti edes saanut ohjetta mitä syödä jne, kolesteroliesitteen sain mukaan 130e : lla - älkää naurako ! :evil:

Tykkäisin marjoista, etenkin mansikoista, mutta finelli kertoo että niissähän on hirveesti sokrua....

Olen ihan aloittelija , sokeritasitustestissä yllärinä 5,3 / 8.7/9.6/9.6 eli kahden tunnin arvo jää korkealle. Olen opetellut juuri puputtamaan ruokaa ja proteiinia 5-6 kertaa päivässä pieniä annoksia, ja nyt maalaisjäkeni kertoo että jos 2 tunnin arvo jää koholle niin -mullahan on sokeri kokoajan koholla !!!!
Kaiketi otan yhteyttä kunnalliseen terveydenhuoltoon seurannan osalta, mutta haluan niin panostaa lääkkeettömään hoitoon : ravintoon ja liikuntaan.

Pohjanperän pappa

Re: Lisäravinteet /vitamiinit .....

ViestiKirjoittaja Pohjanperän pappa » 28 Kesä 2013 21:02

Eihän ruokaa pidä puputtaa jatkuvasti!

Kolme ateriaa päivässä ilman välipaloja!

lääkkeetön

ViestiKirjoittaja lääkkeetön » 29 Kesä 2013 11:26

Aivan samoin kävi minullekin. ohjeeksi annettiin syödä usein pieniä aterioita,mutta tein saman johtopäätöksen kuin sinäkin. verensokeri olisi koko ajan korkealla jos syö jatkuvasti. Minulle sopiva väli on n.5 tuntia. Niin sinulla kuin minullakin aterian jälkeiset arvot on se ongelma, luulisin että se on kuitenkin helpoin korjata juuri vhh:lla ja sopivalla ateriavälillä.
Voit ottaa minuun yhteyttä myös yksityisviestillä jos haluat. Ongelmamme on niin samanlaisia että olisin mielenkiintoista tietää miten sinä edistyt.

Pohjanperän pappa

ViestiKirjoittaja Pohjanperän pappa » 29 Kesä 2013 18:59

No hei Vaahtokarkki!

Mitä lisäravinteita pitää käyttää!? Tri Matti on varmaan parempi vastaamaan kuin minä, mutta puhumpa itsestäni.

Käyn kerran vuodessa otattamassa veriarvot johon kuuluu mm. D-vitamiiniarvo ja insuliini-arvo.

Minulla on d-vitamiini noin 80-90 nmol/l.

Olen ottanut päiväittäin 50 mikrog D-vit, E-EPA/omega 3 - 500, 500 -vit, 100 ubikinonia,
350 magnesinia.

Lisäksi otan epäsäännöllisesti carnosinia, fosfoseriinia jne.

Nyt olen päättänyt nostaa veren D-vitamiiniarvoni yli 150 nmol/l, koska luin jostaan tri Matin kirjeestä, että se voisi ehkäistä moni tauteja.

Nenna

ViestiKirjoittaja Nenna » 23 Kesä 2014 15:45

Luin juttua kurkumasta ja sen vaikutuksesta tulehduksiin.
Onko se nyt ihan tavallista maustekurkumaa mitä saa ruokakaupasta tai jotain muuta?
Onko kokemuksia?

sienestäjä

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 23 Kesä 2014 16:33

Nenna
minäkin sattumoisin juuri lueskelen Luontaisterveys- lehteä. Pitkä haastattelu farmakognosian professori Raimo Hiltusesta. Sivulla 8 on kuva, jossa esimerkkejä geeneihin terveellisesti vaikuttavista ruokaksasveista, joissa antioksidantteja ja entsyymejä

tomaatti, maustekurkuma, inkivääri, cashewpähkinä, omenat, soijapapu, vihreä tee, viinirypäleet, sitrukset, kahvi, parsakaali, valkosipuli.

Hiltusella yli 50 vuoden työkokemus.

Olipa lukukokemus - "sairastuin" noihin

>Aiemmin luin jostain, että mustapippuri tehostaa imeytymistä - olikohan se peräti 1000-kertaisesti??
Viimeksi muokannut sienestäjä 23 Kesä 2014 16:35, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 23 Kesä 2014 16:35

Kyllähän sekin sisältää kurkumiinia.

Itse otan kuitenkin kapselin, sillä sen sisältö lienee vakioitu.

Nenna

ViestiKirjoittaja Nenna » 01 Heinä 2014 20:21

Nyt menee liikaa rahaa lisäravinteisiin, kun niin kauhistuin korkeasta kolesterolista ja sokeriarvoista.
Ostin kurkumiinia, Berberiinia, Omegat, vahvaa d-vitamiinia, c-vitamiinia ja vielä magnesiumia.
Ja noita kaikkia heitän suuhuni kourallisen aamulla.

En kai kaikkia tarvitse ja, kun purkit on loppu, teen vähennyksen johonkin suuntaan. Mutta luontoistuotekaupasta ei voi neuvoa kysyä vaan pitäisi löytää joku muu neuvoja.

sienestäjä

ViestiKirjoittaja sienestäjä » 01 Heinä 2014 20:42

Nenna, oletko tutustunut Leino Utriaisen laajaan materiaaliin näillä sivuilla? Lyhyesti = korkea kolesteroli on myytti, sen "tuhoisuus" on ammuttu alas ja tarpeellisuus myönnetty (paitsi eräät).
Toinen lähde voisi olla Tri tolosen sivut sekä täällä että hänen omilla sivuillaan.
Sokeri on sitten toinen juttu: minä saan lääkkeettömästi sokerin kuriin berberiinillä, karnosiinilla ja kromilla - toki nämä ovat yksilöllisiä juttuja

Pohjanperän pappa

ViestiKirjoittaja Pohjanperän pappa » 01 Heinä 2014 22:00

Nenna kirjoitti:Nyt menee liikaa rahaa lisäravinteisiin, kun niin kauhistuin korkeasta kolesterolista ja sokeriarvoista.
Ostin kurkumiinia, Berberiinia, Omegat, vahvaa d-vitamiinia, c-vitamiinia ja vielä magnesiumia.
Ja noita kaikkia heitän suuhuni kourallisen aamulla.

En kai kaikkia tarvitse ja, kun purkit on loppu, teen vähennyksen johonkin suuntaan. Mutta luontoistuotekaupasta ei voi neuvoa kysyä vaan pitäisi löytää joku muu neuvoja.

Mikä on korkea kolesteroli? Mikä arvoista?
Syötkö VHH?

Saaristolainen
Site Admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saaristolainen » 02 Heinä 2014 1:24

Minulla ei olisi varaa hankkia kaikkia käyttämiäni ravintolisiä suomalaisista kaupoista. Siksi ostan niitä Yhdysvalloista. Pitää vain olla tarkkana alv-rajan kanssa ja huolehtia siitä, ettei tilaa mitään sellaista joka on Suomen lääkeluettelossa.

Nenna

ViestiKirjoittaja Nenna » 02 Heinä 2014 18:42

Olen tutustunut Utriaisen kirjoituksiin täällä ja siinä ketjussa itsekin kirjoitin ja sen perusteella päätin jättää kolesterolilääkkeet ostamatta.

Aloitin vhh-ruokavalion, kun tulin tänne. Olen lukenut monta kirjaa ennen aloittamista.
Olen lukenut myös Tolosen sivuja, joista löysin tuon Berberinin. Syön sitä ainakin lokakuuhun asti jolloin seuraavan kerran mitataan k-arvot.

Nyt, kun on marja-aika ja kalaakin saa suoraan joesta, niin voisin kai vähemmän lisäravinteita syödä?
Magnesium ja d-vitamiini ovat sellaisia mistä en luovu.

Paluu