Kivennäisvedet ym

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 22 Elo 2006 19:49

Itse juon kovin nihke?sti noita makuvesi?. Joku - oliskos karpalo - sit? olen ostanut joskus, maistuikin ihan kivalta. Vaan sitten palaan aina siihen maustamattomaan variaatioon. Ja kraanavett? menee eniten, meill? on hyv? kraanavesi.

Todella haluton olen juomaan makeutettuja limuja. Ensinn?kin ne eiv?t suussani maistu hyv?lt? ja toisekseen olen kuullut/lukenut niin paljon juttuja, etteiv?t ne ihan ideaaliravintoa ihmiselle ole. Jo vuosia sitten, paljon ennen kuin kuulin karppaamisesta mit??n luin, ett? taistelussa selluliitti? vastaan noi makeutetut limut ovat yksi huonoimmista vaihtoehdoista. Moni on taas kertonut, ett? niihin j?? koukkuun. Olen aikoinani p??ssyt irti tupakka-nimisest? koukusta, muut eiv?t en?? kiinnosta.

Ja mulle kahvi kahvina. Ajatuskin vihre?st? kahvista (tai teest?) puistattaa. Mutta my?nnett?k??n, olen eritt?in huono teen juoja. Joskus opiskeluaikana, kun kaikkea piti kokeilla, kuului paastokin kokeiluihin. Huh, huh. Sen j?lkeen en ole juonut teet?, se on yksi paaston seurauksista. Tai jos juon, sen pit?? olla SIKAmakeeta. Joten no t?nks.

Toivottavasti muut osaisivat vastata v?h?n paremmin :? .
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

tniii

ViestiKirjoittaja tniii » 22 Elo 2006 20:20

Suosittelen mummovissy?, eli niit? perinteisimpi? ja vahvimpia vissyj?, joissa ei tietenk??n ole mit??n makuaineita. ;) Min? juon aina sellaista, ja jos joskus saan lasiini Novellea tai Bonaquaa, niin se maistuu - makealta!

Light-limuja en k?yt? kuin hyvin, hyvin harvakseltaan. Ei niit? tarvitse juoda kuin pari lasillista, niin alkaa p??ss? siritt?? ja surista. Turhan pelottavaa, ett? uskaltaisi tavaksi ottaa.

Vihre? tee voisi olla oikein hyv? lis? ruokavaliooni, mutta olen armoton kahviaddikti. :oops:

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 22 Elo 2006 20:22

Meill? kuluu ihan tavallista kivenn?isvett?, maustettua ostetaan joskus, mutta ei niit? fruktoosilla ym. makeutettuja.
Perheen nuorimmainen pit?? vadelman makuisesta kivenn?isvedest?.

Limsoissa ei ole mit??n, mit? ihminen tarvitsee, olivat ne sitten sokerilla tai keinomakeuttimilla makeutettuja.
Mutta jokainen tietysti tekee omat valintansa.

Kahvia tehd??n aamulla ja t?iss? tulee sit? juotua pari kupillista. Teeihminen en ole min?k??n. Ei vaan maistu.

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 22 Elo 2006 20:44

Henkil?kohtaisesti en k?yt? mit??n keinomakeuttimia. (Fobiansa kullakin :wink: :D )
Karppaus on my?s vaikuttanut siihen, ett? makeutetut jutut maistuvat liian makeilta, jotkut suorastaan ?ll?makeilta.
Mutta n?m? ovat my?skin niit? omia valintoja. Ei tippa teess? tapa, mutta en kyll? systemaattisesti k?ytt?isi keinomakeuttimia. Tuota norjalaista merkki? en tunne. Mit? makeutusainetta se on?

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 22 Elo 2006 22:55

^Kirjoita Aava norjaksi, koitetaan ottaa selv?, mit? pit?? sis?ll??n. Norja on aika l?hell? ruotsia, eik?p?h?n selvi

hiilaritietoiset

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 22 Elo 2006 23:29

cyklamat og sakkarin basert bordsotningsmiddel

ingredienser . vann, sotstoff (cyklamat, sakkarin) fruktose, syre (sitronsyre), konserveringsmiddel, sorbinsyre.

Syklamaatti- ja sakkariinipohjainen p?yt?makeutusaine.

Ainekset: vann (vesi ???) , makeutusaineet (syklamaatti, sakkariini) , hedelm?sokri, sitruunahappo, s?il?nt?aineet, sorbiinihappo.

Olisiko j?tenkin n?in? :)

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 23 Elo 2006 8:53

Noiden makeutusaineiden ongelma on ep?terveellisyys, jos niit? saa liikaa eri l?hteist? (siis pikku tilkka silloin t?ll?in ei tapa!) sek? se ett? ne pienin?kin m??rin? sotkevat elimist?n n?l?nhallintaa. Eli suomeksi: dieettilimut lihottavat koska ne lis??v?t ruokahalua.

Min? vierotin itseni kahvista viime toukokuussa, juon sit? nykyisin vain 1/2 kupillista (puolet kahvia ja puolet paahdettua mate-teet?) aamuisin. Mate tai yerba mate on etel?amerikkainen tee, joka sis?lt?? kofeiinia (kuten vihre? teekin) ja virkist??, ja joka sen lis?ksi kiihdytt?? aineenvaihduntaa ja hillitsee ruokahalua. Olen kokeillut sit? nyt pari kolme viikkoa, ja vaikuttaa silt? ett? sill? tosiaan on nuo mainostetut vaikutukset. Se on siis ihan normaaliteet? ,ei sis?ll? m?mm?j?. Mun tiet??kseni luontaistuotekaupat myyv?t sit? Suomessakin. Matea myyd??n vihre?n? ja ruskeana (paahdettuna), itse tykk??n tosta j?lkimm?isest? enemm?n.

Vihre?? teet? juon p?ivitt?in, mutta min?h?n olen niin outo ett? tykk??n koivunlehtiteest?kin, josta l?heiseni ovat sit? mielt? ett? maistuu ihan vastanhaudevedelt? :wink: Juon siis my?s yrttiteet? paljon.

Ja yleens? ihan hanavett?. Meill? on ainakin ihan hyv?n makuinen vesi. Sit? en tied? mit? puhdistuskemikaaleja se sitten sis?lt??...

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 23 Elo 2006 10:45

hiilaritietoiset kirjoitti:
Olisiko j?tenkin n?in? :)

Akkurat - nappiin meni!

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 28 Elo 2006 13:48

Luepa tuolta tietopankista artikkeli keinotekoiset makeutusaineet sotkevat n?l?nhallinnan. . Taitaa olla sukraloosi v?hint??n aspartaamin veroinen... itse en sit? suuhuni laittaisi :? .

Paluu