Aina vaan jumii

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 21 Elo 2006 20:35

Aava kirjoitti: Ennen kun luin teid?n vastaukseni, mietin, ett? nyth?n nuo kuolee nauruun, kun lukevat ruokavalioni. Olin aivan varma, ett? t??ll? on vastaus ettet ole ikin? kuullutkaan karppauksesta.

H?psis. Ei t??ll? mit??n naureta! Kaikki me olemme joskus olleet aloittelijoita t?m?n ruokavalion suhteen. Tyhmi? kysymyksi? ei ole. Jos asia askarruttaa kysyj?n mielt?, kysymys ei ole tyhm?.

Hienoa oli kuulla, ett? totesit tuon munakas-tonnikala-aterian pit?neen paremmin n?lk??. Nyt olet siis ottanut yhden askeleen eteenp?in. Kuunnellut sit? kroppaa. Tied?t, ett? tuo toimii sinulla. N?lk? l?htee ja pysyy poissa.

Sit?paitsi kananmuna on suorastaan t?ydellist? ravintoa, se sis?lt?? kaiken mit? ihmiselimist? tarvitsee (paitsi c-vitamiinin).

Hyv? sin?! :D

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 22 Elo 2006 16:38

Ruisleip? on karpimpaa kun sen kanssa sy? kinkkua, juustoa ym.
Tanskalaiset ovat "karppileipien" mestareita Heill?h?n leip? on alusta, jonka p??lle kasataan kaikkea mahdollista. Leip? on v?h?n niikuin alusta, ne p??liset ovat t?rke?mm?t. Pelk?n leiv?n sy?minen heilauttaa verensokereita.

Yksi vinkki sen jogurtin kanssa on, ett? sekoitat sit? maustamattomaan. Totuttelet samalla itse?si v?hemm?n makeaan.
Min? teen rahkan aina kermavaahdon kera, mielest?ni pelkk? rahka on turhan yty?. Mutta sekin on ihan makuasia.

?l? ota stressi? sy?misist?si. Tee muutoksia pikku hiljaa. T?rkeint? on, ett? olosi on hyv? ja ett? n?l?n tunteen saa hallintaan. Munakas on siin? tosi tehokas apu. Mutta ei siit?k??n pid? ottaa paineita - ett? pit?isi joka p?iv? sy?d? munakas. Kokeile erilaisia ruokia ja pid? vaikka kirjaa, mill? ruoalla (ja annoksella) on hyv? olo.

Suruty? kuuluu tilanteessasi asiaan ja se pit?? tehd?, mutta siit? huolimatta t?ytyy my?s pit?? huolta itsest??n. Tee itsellesi kaunis ja maittava iltapala. Sy? se rauhassa p?yd?n ??ress?, nauti ateriastasi.

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 24 Elo 2006 10:38

Leip?? tosiaan kannattaa v?hent??. Kokeile, milt? tuo pari palaa p?iv?ss? tuntuu. Mit??n kiirett? ei ole.
Ilmavaivoja voi tulla my?s raaoista vihanneksista, kaalista ym. . Minulla my?s kiivit ja nektariinit vaikuttavat vatsan toimintaan. Mutta n?m? kaikki ovat yksil?llisi? juttuja.
Jos olet aikaisemmin juonut paljon kahvia ja nyt v?hent?nyt roimasti, niin p??ns?rky? voi tulla.
Min? olen kofeiiniriippuvainen. Aamulla on pakko saada kupillinen kahvia. Joskus viikonloppuna oli normaalit rutiinit sekaisin ja kahvinkeitto unohtui. Puolelta p?ivin alkoi p??t? jyskytt??. Ihmetteli kovasti, sill? olin nukkunut hyvin, eik? "itseaiheutettukaan" ollut mahdollinen. Kahvin puutetta se oli.

Jos haluat laiskotella viikonloppuna, niin laiskottele hyv?ll? omalla tunnolla. Nauti olostasi.
Jos haluat vaihtelua viikoloppuruokaasi, niin siihenkin l?ytyy hiilihydraattitietoisia vaihtoehtoja. Kyll? herkutella voi hiilihydraattitietoisesstikin. Hiilihydraatit ker??v?t nestett? elimist??n. Minulla huomaa eron selv?sti, joten et sin? sen l?skimpi ole viikonloppuna. Hienosti sinulla on alkanut.
Viinit ja juustot kannattaa tosiaan nauttia hyv?ss? seurassa. Se tekee syd?melle hyv?

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 26 Elo 2006 19:22

tsemppi? siis! saattaa olla ett? olen nyt t?ysin ep?ortodoksinen monenkin koulukunnan mukaan, mutta musta niist? viikonlopun kyl?reissuista ei tarvitse juuri painajaisia n?hd?. arki se ratkaisee t?ss?kin lajissa, ja tilaisuuden vaatiessa jousto tekee hyv?? (usein my?s p??lle). eri asia on tietysti, ett? mink? kaliiberin jouston haluaa tempaista. jos esim juttu l?htee hansikkaasta kuten mulla jos esill? on juustonaksuja, niin silloin niiden kohdalla kannattaa ehk? kielt?yty?. mutta ainakin mun ajatuksena on tuo juhlan ja arjen erottaminen, jolloin kaverin paistamat piiraat tai tarjoamat kaljat voi kietaista ihan ilolla ilman tuskia, jos ei nyt mene ihan useamman p?iv?n hiilarihumpaksi.
mutta kertokaahan muutkin omista linjanvedoistanne asian suhteen!

muoks: en siis tarkoittanut sit?, ett? joka viikko 5 p?iv?? karppia ja 2 armotonta hiilarihuurua :wink: vaan sit?, ett? vierailuista silloin t?ll?in ei kannata ottaa paineita, vaan nauttia niist

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 27 Elo 2006 8:47

ja mit??n s?dekeh?? ei sitten t??ll? meitsink??n p??n p??ll? n?y. ihan yht? lailla mullakin l?htee lapasesta edelleen, melkein 1,5 v hh-remontin j?lkeen. pikkuhiljaa sit? oppii kuitenkin olemaan varovaisempi omien sudenkuoppiensa kanssa, kuten mulle valkeni toissaviikolla: niit? juustonaksuja/sipsej? ei t?nne en?? kanneta edes lapsille. ?itih?n ne nimitt?in horasee alta aikayksik?n...
mutta jos on tupannut menem??n ihan hurlumheiksi ne viikonloput jo jonkin aikaa, niin ei se huono idea ole viett?? v?h?n nen?n valkaisua ja muutama ryhdik?s ainoastaan karppiherkkuinen viikonloppu, siit? se k?ynnistyy se kohtuuk?ytt?kin ehk? helpommalla.
tsemppi

Ani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ani » 27 Elo 2006 18:51

vaa'alla k?yminen liian usein on tosi kuluttavaa ja p??see s??telem??n viheli?isell? tavalla mielialoja. t??ll? meneill??n on "vaa'aton kuukausi" ja voin susoitella todella l?mm?ll

hiilaritietoiset

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 04 Loka 2006 12:35

Tervetuloa! :wink:

Oletko k?ynyt tutustumassa tietopankkimme juttuihin, niiss? on paljon t?m?n el?m?ntavan vinkkej?:

http://www.hiilaritietoiset.net/tietopankki.htm

Mummeli

ViestiKirjoittaja Mummeli » 08 Loka 2006 16:22

Hei vaan kaikki
Olen ekaa kertaa t?ll? palstalla. Olen vasta aloittelemassa t?t? v?h?hiilaritonta el?m??. Olen kokeillut nyt 3viikkoa ja paino on pudonnut ehk? kilon verran. En ole ylipainoinen, mutta haluaisin pudottaa painoani jokusen kilon.
Aiemmin varoin aina rasvoja. Sitten vaihdoin voihin ja oikeeseen kermaan lis?sin my?s juuston sy?nti? ja munia menee nyt enemm?n. Nyt lukiessani t?t? palstaa huomasin, ett? olen tainnut k?ytt??kin v?h?n liikaa rasvoja ja paino ei ole pudonnut enemp??. Vakuuttelin itselleni kuitenkin, ett? hitaasti kun putoaa on parempi.
Nyt kun en ole sy?nyt perunaa,vain v?h?n sokeria, pullaa en yht??n ja leip??kin vain ruisleip?? niin maha ei turpoa en??, enk? k?rsi ilmavaivoista. Mukava olotila.
Parta?ij?? ostin toissap?iv?n? ja minusta se oli hyv?? mustikoiden kanssa (ja v?h?n hedelm?sokeria).

Paluu