kokemuksia kookosöljystä?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

pullasorsa

kokemuksia kookos?ljyst

ViestiKirjoittaja pullasorsa » 24 Loka 2010 23:16

Toinen kuukausi karppaajana on menossa. Painoa on tippunut 5 kg, painoindeksi nyt 28,6. J?tin sokerit, perunan ja riisin kokonaan ja viljatuotteet l?hes kokonaan. Hedelmien m??r?? olen rajoittanut, mutta marjoja k?yt?n kohtuullisesti ja paljon erilaisia kasviksia. Sy?n lihaa, kalaa, paljon munia ja rasvaisia maitotuotteita. Ummetus on pysynyt jotenkin aisoissa, vaikka ajoittain siit? on edelleen riesaa, ehk? johtuen runsaasta juustojen sy?nnist?. Olen hoitanut sit? pellavan siemenill?, raakakasviksilla ja magnesiumilla. Olen toistaiseksi k?ytt?nyt my?s leseit?, koska niit? on paljon varastosta, mutta koettaen v?hent?? vehn?n-rukiin osuutta ja lis?t? kauran. Olen ihmetellyt painon rivakkaa putoamisvauhtia sellaisella ruokam??r?ll? kuin sy?n ja erityisesti rasvan m??r?ll? (voita, kermaa, turkkilaista jogurttia).

Nyt osui k?teen kirja, jossa ylistet??n kookos?ljyn terveytt? ja painonhallintaa edist?vi? vaikutuksia. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko teill? toisilla siit? kokemuksia?

San Martino

ViestiKirjoittaja San Martino » 31 Loka 2010 12:18

Jaaha! Eip? tunnu kukaan antavan Sinulle vastausta kookos?ljykysymykseen?

Ummetus tarkoittaa sit?, ett? keho on siirtym?ss? tai ei ole viel? siirtynyt VHH-dieetin mukaiseen j?rjestykseen? Muutos voi kest?? kauankin...jopa vuoden!
Ehk? juustonsy?nti? kannattaisi v?hent??...? Eik? muutenkaan "lotrata" niill? rasvoilla. Toki voi ja olivi?ljy ovat hyvi? ruuanlaitossa....

Kookosrasvaa monet ylist?v?t. Seh?n on ehtaa tyydytetty? rasvaa, jota on k?ytetty Intiassa ja muualla i?tajat....syy nykyiseen diabetestilanteeseen siell? saattaa olla juuri se, ett? intialaiset ovat korvanneet sen PUFA-rasvoilla...?

Ehk? t??lt? l?ytyy lis??:

Asiaa ravintorasvoista

PS. K?vitk? muuten ottamassa kolesteroli -ja muut arvot ennen ryhtymist?si VHHlle?

roxx

ViestiKirjoittaja roxx » 16 Marras 2010 0:17

Cocovi kylm?puristettu kookos?ljy on t??ll? k?yt?ss? ja on tosi hyv??. En muita ole maistanut, mutta t?t? voi laittaa semmosenaan suuhun, ilman ett? ellottaa. Kandee valkata se kylm?puristettu otti nyt sitten mit? kookos?ljy? tahansa (tai ?ljyj? ylip??t??n).

riva

ViestiKirjoittaja riva » 16 Marras 2010 17:15

Mist? kookos?ljy? voi ostaa? En ole huomannut sit? ainakaan Prisman hyllyll?, tai olen katsonut huonosti.

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 16 Marras 2010 17:20

Luontaistuotekaupoista ainakin tai sitten nettikauppojen kautta. Olen huomannut Hyvinvoinnin Tavaratalossakin sit? olevan. K?yt?n tuota nettikauppaa vakituiseen, nopeat toimitukset ja ylees? viel? virheett?m?tkin! :)
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

pullasorsa

ViestiKirjoittaja pullasorsa » 18 Marras 2010 14:56

Kiitos kommenteista, erityisesti San Marino! Olin t?ss? v?lill? lomamatkalla etel?ss? 2 viikkoa, ja siell? tuli lipsuttua j?lkiruokiin varsinkin toisen viikon aikana. P??osin valitsin kyll? vhh-vaihtoehtoja, vaikka oli tullut varatuksi puolihoito. Odotin, ett? olisin saanut pari kiloa takaisin, mutta yll?tys yll?tys, vain puoli kiloa oli palannut! :) T?st? on hyv? taas jatkaa.

Ai niin, ja siell? kanssa suolen toiminta teki tykk?n??n ten?n aluksi. Tilanteen pelasti varmaksi havaittu keino: liotetut viikunat. Tuntuu silt?, ett? joudun tasapainoilemaan t?m?n ongelman kanssa pidemp??n, mutta eip?h?n auta mustavalkoiseksi heitt?yty?k??n vaan pit?? j?rki k?dess?!

K?vin kolesterolitesteiss? viimeksi 2 v sitten. Oletan, ettei tilanne ole paljon muuttunut ainakaan ennen t?t? uutta vhh-vaihetta: kokonaiskol. 4,7; HDL 1,2; LDL 3,9. Toisin sanoen kokonaiskolesteri ok, mutta LDL liian korkea, jos vallitsevia kolesteroliteorioita on uskominen. Ajattelin k?yd? testeiss? uudestaan noudatettuani t?t? ruokavaliota v?hint??n 6 kk.

Mutta toisaalta olen alkanut suhtautua noihin kolesteroliteorioihin sangen ep?ilev?sti etenkin luettuani ruotsalaisen l??k?ritutkijan Uffe Ravnskovin ansiokasta kirjaa Kolesterolimyytti. T?m? aihe tuntuu kuumentavan tunteita siin? m??rin, ett? asiallinen keskustelu siit? lienee l?hes mahdotonta :shock: .

Kookosrasvoista luin muuten my?s kirjan (Kookosdieetti tai jotain sinnep?in - annoin kirjan jo pois). Olin v?h?ll? diskata kirjan jo otsikon perusteella, tuntui "huu haalta". Mutta selatessani sit? huomasin yhteyden Ravnskovin kirjaan, joka taas oli selke?sti faktoihin, tutkimustuloksiin pohjautuva. P??tinp? kokeilla my?s kookos?ljyn vaikutusta ;) . (V?itet??n sen vilkastuttavan aineenvaihduntaa, nostavan jopa kehon l?mp?tilaa s??nn?llisesti k?ytettyn?.)

Paluu