KUITUA??????

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

toni_pikkelsivaara

ViestiKirjoittaja toni_pikkelsivaara » 31 Joulu 2010 10:14

San Martino kirjoitti:- tutkimusn?ytt? on niin heikko, ett? siit? ei voi vet?? mit??n johtop??t?st? t?ysjyv?n suojaavasta vaikutuksesta koskien t2 diabetesta.

Oliskin kummaa jos sokeri suojaisi sokeritaudilta?! :-|

T?rkkelys; melkein sama kuin sokeri. T?ysjyv?viljakaan ei ole ihan hidas tai pitk? hiilihydraatti, vaikka muuta jotkut leiv?n yst?v?t v?itt?v?t.

Mun mielest? diabetekselle pit?isi palauttaa sen vanha nimi, sokeritauti, jotta muistettaisiin mist? siin? on kyse.
¤ Leivättömän pöydän ääressä. ¤

toni_pikkelsivaara

Re: leip

ViestiKirjoittaja toni_pikkelsivaara » 31 Joulu 2010 14:19

sienest?j? kirjoitti:Hyv? johtop??t?s leiv?st? San Martino!

Ruokailu ei ole pelkki? ainesosia - se on my?s MIELIHYV??! Ei kannata sy?d? teoriaa, se ei maistu hyv?lle - luulisin, kokemusta ei ole.

Tuo on ihan totta, ett? ruokailu on my?s mielihyv?? ja yksi el?m?n suuria nautintoja. Otettakoon kuitenkin huomioon, ett? jos ihmisell? on vaikkapa sokeririippuvuus, hiilihydraattiriippuvuus tai ahmimish?iri?, h?nen yhteytens? normaaliin sy?misest? saatavaan mielihyv??n on h?iriintynyt.

Varmaan kaikki ongelmasy?j?t ovat jossain m??rin hiilihydraattiriippuvaisia; hyvin yleist?h?n tunnesy?p?lle on himoita juurikin t?rkkelyst? ja sokeria: voileipi?, hampurilaisia, leivonnaisia, perunaa eri muodoissaan, suklaata...

Min?kin olen kovasti tyk?nnyt pikaruuasta ja leiv?st?, mutta nyt olen p??tt?nyt pysytell? siit? erossa kokonaan. Varmuuden vuoksi :)
¤ Leivättömän pöydän ääressä. ¤

Paluu