Millä korvaat hiilarilähteen ruoassa?

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 13 Loka 2006 13:20

Itse k?yt?n parsa/ruusu/kukka/ker?kaalia. Suosikkini noista kaikista on h?yrytetty parsakaali. Lis?ksi teen kasvish?yst?j?, ratatouillea, yms. Erilaisia kasviksia nopeasti pannulle freesaantumaan tai sitten folionyyttiin grilliin tuorejuustonokareen kanssa. Monipuolisia tuoresalaatteja k?yt?n pihvien/paistetun kalan/makkaran lisukkeena. Ja jonkun uunipaistin lisukkeena laitan vaikkapa kukkakaalisinihomejuustogratiinia.

Noista kolmesta (peruna/pasta/riisi) v?hiten hiilareita on perunassa. 14,5g/100g.

Esikko

ViestiKirjoittaja Esikko » 14 Loka 2006 8:57

Kaikenlaisia vihanneksia. Suosikkina parsa- ja kukkakaali sek? vihre?t pavut. Jos oikein laiskalla tuulella olen niin esim. bolognesekastikkeen seuraksi sopii mainiosti rapea j??salaatti.

Anja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 14 Loka 2006 17:03

Salaattia, raasteita, l?mpimi? vihanneksia.

On tainnut olla ennenkin esill?, mutta kerrotaan viel?. Pilkottuja kasviksia sekoitetaan punaiseen pestoon ja kypsennet??n uunissa. Tulee tosi hyv?

hiilaritietoiset

ViestiKirjoittaja hiilaritietoiset » 16 Loka 2006 11:21

Retiisi kirjoitti:My?s avokadon"liha" kaivettuna paketistaan ep?m??r?iseksi kasaksi lautaselle ja p??lle puristetaan pari valkosipulinkyntt? on herkkua - ja korvaa mainiosti perunan tms.

T?m? olikin uutta. T?ytyyp? kokeilla. Kiitos vinkist?! <##3

Omega

ViestiKirjoittaja Omega » 16 Loka 2006 13:26

Riikkaliina kirjoitti:Voi vitsi! En taaskaan hoksannut ostaa avokadoa kaupasta.

Min?kin haluaisin sy?d? enemm?n avocadoa, mutta kun ne kaupassa on niin kovia ja niit? joutuupi kypsyttelem??n kotona. Monesti sitten k?y niin, ett? "kypsyttelen" v?h?n liikaakin, ja hedelm?liha onkin jo mustunutta ja t?ynn? pilaantuneita kohtia. :/

Ksantippa

ViestiKirjoittaja Ksantippa » 16 Loka 2006 14:41

Mulla on tullut joku ihan ihme juttu avocadon kanssa. Olen tyk?nnyt siit? "aina", mutta parin viime vuoden aikana puolikas avokado on saanut aikaan joka kerta k?sitt?m?tt?m?n pahan tunteen aallon. Onko syy ollut avokado vai joku muu, en tied?, mutta on tullut aina sy?ty?ni avokadoa. Olo on ollut niin kaamea, etten ole ostanut tai sy?nyt sit? viimeiseen vajaaseen vuoteen.

Onko kenell?k??n vastaavanlaisia kokemuksia? Tai oletteko kuulleet, ett? jollakin toisella olisi ollut?
"We cannot change anything, unless we accept it." Carl Jung

Varpu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varpu » 20 Loka 2006 20:51

Nyt kun kysyit, niin mulla on ton suuntaista ollut... Samanlainen olo on tullut jos olen innostunut saman p?iv?n aikana kermaa latkimaan hiukan liikaa. Joten... * :thinking: *

Paluu