Nyt mietityttää

Tämä osio on tarkoitettu vähähiilihydraattiseen elämäntapaan vasta tutustumassa oleville.

Valvoja: MahaTar

pete
Viestit: 850
Liittynyt: 16 Helmi 2007 15:46
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja pete » 08 Helmi 2008 22:18

ei tuo nyt kauhealta minusta n?yt?

toki tuohon voisi lis?t?:
kurkkua, tomaattia, salaattia yms sen verran kuin maha vet??
min? ainakin sy?n kaloja ja munia sen verran kuin maistuu.

jso jokin ep?ilytt?? nin t??lt?h?n www.fineli.fi l?ytyy eri ruokien sis?ll?t, jos et sit? ole viel? l?yt?nyt.

Avatar
Anja
Viestit: 1735
Liittynyt: 17 Elo 2006 22:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anja » 09 Helmi 2008 0:17

Eniten pisti silm??n vihannesten v?hyys.
Onko sinulla jokin tietty suuntaus, jota ajattelit kokeilla? Miten olet sy?nyt aikaisemmin? Mit? muutoksia teit?
Samalla, kun kirjaat yl?s sy?misi?, kirjaa my?s olotilat. Se saattaa auttaa.

Avatar
*P*
Viestit: 1068
Liittynyt: 09 Tammi 2007 11:08

ViestiKirjoittaja *P* » 11 Helmi 2008 14:15

Tuo "tiukka vaihe", mit? ajattelet, on nimelt??n Atkinsin induktio, jossa pyrit??n menem??n ketoosiin, eik? sinun pid? miss??n tapauksessa ruveta induktiolle noin v?hin tiedoin. Jos haluat tuota kokeilla, lainaa kirjastosta joku Atkinsin kirja, jossa on ohjeet, miten teet tuon induktion j?rkev?sti ja turvallisesti.

Oli "karppisuuntaus" mik? hyv?ns?, sinun pit?isi sy?d? se 500 grammaa kasviksia p?iv?ss?. Kyll?, my?s induktiolla. Silloin joudut vain valikoimaan kasvikset tarkemmin, sill? perusteella, miss? on v?hiten hiilareita.

Induktiolla saat kyll? sy?d? niin paljon proteiinia ja rasvaa kuin sielu siet??. Koska induktiolla menn??n ketoosiin, n?l?n tunne yleens? h?vi?? (n?in ovat induktiolla olleet kertoneet, itse en ole kokeillut) joten m??r?t j??v?t kuitenkin j?rjellisiksi.

En tied?, mink? verran olet alan kirjoja lukenut, mutta suosittelen, ett? luet enemm?n. Ja ett? alkuun noudatat hyvin tarkkaan jonkun kirjan ruokaj?rjestysohjeita, ja alat etsi? omaa linjaasi sitten, kun p??set v?h?n paremmin hommaan sis?lle.

Tuo induktio ei muuten ole mitenk??n v?ltt?m?t?n, voit ihan hyvin karpata isommillakin hiilarim??rill? ja laihtua silti.

Ja viel? lis?ys: unohda taulukkojen trimmaus. Et sin? niit? taulukkoja varten sy?, vaan siksi ett? kehosi saisi kaiken tarvitsemansa ja ett? voisit hyvin ja laihtuisit. Taulukot ja laskelmat ovat vain apuv?lineit?, eiv?t mit??n jumalan sanaa.

Ihminen ei sy? pisteit?, kaloreita, kasareita tai eri v?risi? ruutuja, vaan ruokaa.
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola


"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

laulaja
Viestit: 31
Liittynyt: 12 Helmi 2008 18:27
Paikkakunta: Kirkkonummi

ViestiKirjoittaja laulaja » 17 Helmi 2008 19:18

Nyt mietitytt??, ett? mik? ihmeen n?lk?p?iv? t?? oikein on ollut.
Omituisen huono olo, py?rrytt?nyt niin, ett? jo y?ll?kin her?sin siihen, ett? s?nky py?ri ja koko p?iv?n on ollut samanlaista.

Ihan tolkuton n?lk? ollut koko p?iv?n ja jos oon yht??n oikein laskenut, niin t?n??n on tullu sy?ty? enemm?n ku tienattua :shock:

Energynettiin oon t?n p?iv?iset sy?miset yritt?nyt laittaa (en tied?, onko ne nyt ihan just, mutta melkein) ja taulukko n?ytt?? t?lt?:

Energiaa: 2307 kcal/9660 kJ
Hiilihydraatteja: 52 g
Proteiineja: 105 g
Rasvaa: (josta tyydyttynytt? rasvaa) 181 g (81 g)
Suolaa: 14.2 g
Kuitua: 8.2 g

Energiaa:
hiilihydraateista: 9 %
rasvasta: (tyydyttyneest? rasvasta ) 71 % (32 %)
proteiineista: 18 %
alkoholista: 0 %


Ei taida vaaka aamulla n?ytt?? kovin mielt?ylent?vi? lukuja ja viel? tekis mieli sy?d? iltapalaakin. Mit? ihmett? m? voin viel? sy?d? :?:
Ja miks on t?mm?nen kokoaikanen n?l?ntunne?

Niin ja liikunta on ollu t?n??n melkein nolla :evil:

laulaja
Viestit: 31
Liittynyt: 12 Helmi 2008 18:27
Paikkakunta: Kirkkonummi

ViestiKirjoittaja laulaja » 17 Helmi 2008 20:50

KT-71 kirjoitti::? Onko siula suvussa alhasta verenpainetta?Miul on ja se tekee py?rrytt?v?n olon joskus... ja liika prode tekee n?l?n my?s... :roll:


No mulla on kyll? aika alhainen verenpaine. Tai no siis sanotaan, ett? erinomainen. Voiskin mitata noi paineet huvikseen.

Ehk? oon sy?ny sitten t?lle p?iv?lle liikaa proteiineja.

T?? on viel? niin opettelua :cry:

laulaja
Viestit: 31
Liittynyt: 12 Helmi 2008 18:27
Paikkakunta: Kirkkonummi

ViestiKirjoittaja laulaja » 17 Helmi 2008 21:24

verenpaine oli 111/71, enk? ees oottanut kauaa tossa, ennenkuin t?ss? huushollin teon lomassa mittasin

pete
Viestit: 850
Liittynyt: 16 Helmi 2007 15:46
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja pete » 17 Helmi 2008 23:23

laulaja kirjoitti: Omituisen huono olo, py?rrytt?nyt niin, ett? jo y?ll?kin her?sin siihen, ett? s?nky py?ri ja koko p?iv?n on ollut samanlaista. :


kokeile venytt?? niskoja:

oikealla k?dell? sel?n takaa vasemmasta ranteesta kiinni ja taivuta p??t? oikealla niin ett? tuntuu; ja sama toiseen suuntaan.

minulla auttaa joskus p?yrrytykseen (aivot ei saa verta kun lihakset jumittaa ??? tai jotain muuta )

Avatar
*P*
Viestit: 1068
Liittynyt: 09 Tammi 2007 11:08

ViestiKirjoittaja *P* » 18 Helmi 2008 9:26

Palataanpas tuohon eiliseen. Kerro, mit? tarkkaan ottaen s?it - nuo makrot eiv?t sin?ns? kerro viel? mit??n. Kuitujen v?h?isyydest? p??ttelisin, ett? s?it ainakin ihan liian v?h?n kasvikuntaa.

Verenpaine tuskin on syyn? huimaukseen/y?k?tykseen, ei tuo nyt niin matala ole (terveisin py?r?ilyn j?lkeen mitattu 106/64).

Luultavasti kroppasi ei vain ole viel? tottunut mataliin hiilareihin.
"Totuuden soihtua on vaikea kuljettaa tungoksessa niin, ettei jonkun parta kärvenny." - Mauri Sariola





"Besides, everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten. Don't be a pussy, save the kittens. Squat deep."

laulaja
Viestit: 31
Liittynyt: 12 Helmi 2008 18:27
Paikkakunta: Kirkkonummi

ViestiKirjoittaja laulaja » 18 Helmi 2008 15:54

T?st? puuttuu salaatti, jota s?in kolmeen otteeseen.
Siin? oli valkokaalia, paprikaa ja kurkkua ja ?ljy?


Ruoka/elintarvike M??r?
Edam 17, 1 viipale, 10 g x 3
Edamjuusto, 1 viipale, 10 g x 4
Jauhelihapihvi, 1 kpl, 50 g x 2
Kaalikeitto, 1 annos, 300 g x 1
Kahvi (maidolla), 1 kupillinen, 110 g x 3
Kerma, 1 rkl (14 g) x 10
Kivenn?isvesi (light), lasillinen, 170 g 1 (oikeasti join 0,5l:n pullollisen)
Kurkku, 2 viipaletta, 10 g x 6
Kutunjuusto, 1 annos, 15 g x 1
Maitorahka, 1 annos, 250 g x 0.5
Mansikka, 1 dl, 45 g x 1
Metvursti, 1 viipale, 5 g x 8
Muna (keitetty), 1 kpl, 55 g x 1
Munakoiso, 1 viipale, 25 g x 5
Paprika, punainen, 1 viipale, 10 g x4
Pekoni, 1 annos, 60 g x 1.5
Piim?, lasillinen, 170 g x 2
Raejuusto (1), 1 rkl, 10 g x 4
Rypsi?ljy, 1 rkl, 15 g x 1


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron