Valvoja: MahaTar
Kev kirjoitti:Olen karpannut aikaisemmin, ja silloin pitk?t sokerit laskivat v?h?n liiankin alas, triglyt olivat hyv?t ja kolesteroleissakin tapahtui parannusta.
Aloitin karppaamisen nyt osapuilleen lokakuussa.
Joulukuussa otetuissa kokeissa verrattuna elokuussa otettuihin sek? kolesterolit(huonot), triglyseridit ett? pitk?t sokerit olivat nousseet!
Olin ?imistynyt!
Olin mittausta edellisen? p?iv?n? pitk?n karppauksen j?lkeen sy?nyt suklaata ja hampurilaisen (joita minun ei tehnyt edes mieli),
mutta onko niiden vaikutus niin v?lit?n?
En ole laskenut tarkkaan mit??n ravintoainem??ri?, mutta suuren osan ajasta olen ollut ketoosissa.
Joka aamu mittaukseen saakka s?in kahden munan pekonimunakkaan.
Oman arvioni mukaan olen sy?nyt liikaa proteiinia.
Kasvikset ovat j??neet melko v?hiin.
Tied?n, ettei t?m? ole l??k?rinpalsta, mutta kertokaa kokeneemmat, mik? on mielipiteenne.
Ty?terveysl??k?ri kehotti j?tt?m??n pekonit hyllyyn ja v?ltt?m??n kaikkea el?inper?ist?! Olisiko j?rkev???
Kev kirjoitti:Kasvisten v?h?inen m??r? rukavaliossani johtuu aika paljolti laiskuudesta ja v?symyksest?.
Olen nyt lis?nnyt rasvaa ja kasviksia.
En ole voinut liikkua koko syksyn?. Olen pudottanut syksyn aikana v?h?n alle 15 kg painoa.(lokakuun puolestav?list? vhh:lla)
Arvoni eiv?t ole kauhean korkeita, mutta suunta on ollut v??r?.
Siksi huolestuin.
T?ss? arvot30.12 (7.9.)
fP-Gluk 7.0 (6.6)
fS-Kol 8.1(5,9)
fS-Kol-HDL 1.39(1.09)
fS-Kol-LDL 5,96 (4.04)
fS-Trigly 1.80 (1.91)(T?m?h?n onkin alentunut!)
Harmittaa, kun ei ?ly? kysy? l??k?rilt? mit? nuo kaikki tarkoittavat.
Jossakin mittauksessa k?ytet??n nimityst? fP-Kol ja toisessa fS-Kol.
Kev kirjoitti:Kyll? kaikki arvot ovat paastoarvoja. Olen jatkuvassa ty?terveysl??k?rin seurannassa, ja 3kk p??st? tehd??n uudet mittaukset.
Ty?terveysl??k?rini edustaa virallisterveellist? tahoa, ja on kehottanut minua v?ltt?m??n kaikkea el?inper?ist?, paitsi broileria ja kalaa.
Minulla on todettu 2-tyypin diabetes, ja l??kityksen? on yksi750mg Metforem aamuisin.
Tied?n toki, ett? t?m? ei ole l??k?rinpalsta, enk? odotakaan kenelt?k??n
sellaisia ohjeita.
H?mm?styin vain, kun aikaisemmin vhh-ruokavalio on laskenut sokeri- ja kolesteroliarvojani. Nyt k?vi p?invastoin.
Olen palannut nyt ruokavaliolle.
Olen energisempi, kuin moneen vuoteen!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa