mahavaivat hiilareista

Tässä osiossa keskustellaan tyypin 2 diabeteksesta eli aikaisemmalta
nimeltään aikuisiän sokeritaudista ja vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta.

Valvoja: MahaTar

pilkkumi

mahavaivat hiilareista

ViestiKirjoittaja pilkkumi » 06 Joulu 2010 19:53

:?: Olen ollut vhh ruokavaliolla noin kuukauden tosin en aivan ehdottomalla...kyl?reissut syntt?rit yms. ja my?s kotona makkaran himo on sotkeneet :oops:
Mutta aina olen palannut "kaidalle tielle"....
Nyt kysyisinkin kokemuksia sortumisista :oops:
Itsell?ni on 2Diabetes, l??kkeen? nyt 3tab metforeemia (500mg;sia)
Vhh ruokavalio on huimasta muuttanut sokeri arvojani mit? olen mitannut nyt ahkerasti :D
Minulle on tullut "hiilareista" tai niin luulen? mahavaivoja...tosi kurjia :? mahaa v??ntelee kipe?sti joskus on ollut ripulia muttei aina... my?s kookos?ljy? olen ep?illyt syyksi koska sit? ei joka p?iv? tule otettua, ja sitten kun otan esim. teen kanssa otan noin 2tl...
Ja sellaisen olen my?s huomannut nyt t?m?n kk;n aikana ett? jos olen sy?nyt "valmisteruokaa" esim. ostin maalaismaksamakkaraa...joka oli tosi hyv??...mutta mahassa se ei ihan samoin toiminutkaan...ilmavaivat aivan hirveit? (haju kuvottava)
mit? n?ihin tehdasvalmisteisiin laitetaan sellaista joka saa mahan "k?ym??n" ???
Nyt alan tehd? kaiken itse alkaa inhottamaan nuo kaupan ruuat jos ne tosiaan tekee tuollaisen olon aina...
ehk? sen nyt huomaa herkemmin kun on ollut vhh ruokavaliolla mit? kaikkea vaivaa tuo teollinen ruoka saa aikaan elimist?ss?.
tai nyt ainakin kiinnitt?? huomiota mist? mikin vaiva tulee...
vaivoja on mahassa ollut, mik? osansa lienee metforeemilla?
mutta turhaan ei vaivoja ole k?rsitty sokeriarvot alkoi heti laskea.
Ja tietysti ne pomppaa heti yl?s p?in kun sorrut v?h?nk??n hiilareihin...mutta matka jatkuu..vhh linjalla vaikka joskus (ehk? n?in alussa) sortumisia tulee...

inastasia

sortumisia tulee, mut kyll? se siitt? silti!

ViestiKirjoittaja inastasia » 07 Joulu 2010 5:09

Minulla tekee ilmavaivoja l?hinn? viljat, makeutusaineet ja maistan makkaroissakin yleisesti k?ytettyn E621 joka miehelleni aiheuttaa pahat ilmavaivat. Mik?li viljoja on pakko sy?d?, niin niit? ei parane sotkea maitotuotteisiin. Esim. mysli jukurtissa saa mahan turpoamaan aika kamalaksi. Samoin pulla. Kokeilemalla ja tarkkailemalla sy?misi??n ja tuntemuksiaan l?yt?? itselleen sopivan suhteen sy?d?. Ruokap?iv?kirja voi toimia hyv?n? apuna.

Onnea kokeiluille ja kaidalla polulla pysymiselle.
asiat joita en voi muuttaa täytyy, vaan hyväksyä. Mutta paljo saa muutostakin, kun jaksaa yrittää.

pilkkumi

ViestiKirjoittaja pilkkumi » 07 Joulu 2010 9:23

Ruokap?iv? kirjaa olen yritt?nyt pit??, mutta esim. tuo kookos?ljyn nauttiminen on toisinaan j??nyt merkkaamatta...siksi teenkin nyt salapoliisin ty?t? mik? t?n mahavaivan tekee n?in kamalaksi :cry:
Mutta vaikea l?yt?? yht? syyt? kun ep?ilyj? on useita....
Yhden kerran s?in aamulla kaurapuuroa ihan kokeilumieless? voin kanssa ja voi kauhea miten se turvotti mahaa...huh huh...
Muutaman luomu ruisleiv?n palasen olen ottanut sillon t?ll?n enk? ole siit? huomannut mit??n hirveit? mahavaivoja tulevan...tietysti riippuu mit? leiv?n p??lle laittaa...
Kyll?h?n t?m? on sellaista taiteilua l?yt?? itselle sopivat ruuat, kun ennest??nkin on "huono mahainen" ja allerginen :?
*syv? huokaus*
voi on aina voita

MahaTar
Piällysmiesj
Viesti:

ViestiKirjoittaja MahaTar » 07 Joulu 2010 11:25

Tavaa sit? valmistusaineet -osastoa. Aikans monesta l?ytyy, kappas vaan, glukoosia! Er?iss?kin muodoissa. Sokerilla korvataan rasvaa.

Minulla on vastaavia ongelmia. L??kkeen? on samaa ainetta, metformiinia, 850mg x3 (1 aamulla, 2 illalla) ja viel? inskaa. Glimepiridin poistamisen j?lkeen aamusokurit ovat alkaneet kohota. :-|

Ajoittaisesta valmismakkaranhimosta k?rsii meik?l?inenkin ajoittain! :oops:
Voi voi, voi voi voi, voi!

http://mahatar.blogspot.com/

pete

ViestiKirjoittaja pete » 07 Joulu 2010 16:25

Mun kokemuksen mukaan jos viljatuotteita v?lttelee jonkin aikaa ja sitten yll?tt?en sy? (vaikkapa kyl?ss? pullaa tms) saa aina mahansa sekaisin.

Pellavasiemen rouhetta peliin, auttaa yleens? (kaupasta ei maksa juuri mit??n),

Paluu